Zima stiže, nova godina dolazi, ulođenje eura nam je pred vratima, galopirajuća inflacija je oko nas, ali i gospodarska kriza koju statistički gledano mjerodavne institucije još ne iskazuju, ali je osjećamo posvuda… Na realnom sektoru već se odavno steže remen, a odlična turistička sezona koja je “popravila” financijski krvotok ne samo realnog sektora, nego i onih oslonjenih na lokalne te državni proračun, dobro će doći u preživljavanju izazovnih, kriznih vremena. A ona su pred nama već neko vrijeme, nakon što nas je uzdrmala ona zdravstvena s koronom. Ono što je već dokazano nebrojeno puta – u krize su prvi ulazili poduzetnici, ali su prvi iz nje izlazili. Nerijetko – uspješno jer iskustva i želje za preživljavanjem – nikada nije niti manjkalo.


U ovoj godini veliki izazov bio nam je motivirati djelatnike na vraćanje u „normalni“ način rada, te podizanje radne efikasnosti. Dulji lockdown i rad od kuće, ostavili su značajne posljedice na naše poslovanje. Rad od kuće nije se pokazao sretnim rješenjem u našoj grupaciji. Ljudi su društvena bića, odluke se donose timski, problemi se rješavanju zajednički. Do kraja ove godine, te u idućoj godini, uočavam dva velika izazova – rast cijena i troškova uslijed uvođenja eura i rata u Ukrajini, te smanjenu potrošnju uslijed inflacije. Pametni neće štedjeti na kvaliteti svojih proizvoda i usluge, i to može biti njihova prednost. Tržište uvijek cijeni kvalitetu i platit će kvalitetu, a posebno u krizi. Unazad dvadeset godina prebrodli smo tri velike krize, uvijek su nam prognozirali kako nećemo opstati – ističe poduzetnica Sandra Mihelčić, suvlasnica Business Media Group.


Poduzetnik Marin Gospić puno toga što je u svom dosadašnjem poduzetništvu stvorio ravnatelj United POP akademije u Zagrebu i Ljubljani, osvrnuo je jednostavnim riječnikom na stanje u 2022. te što nas čeka u 2023. godini.
S obzirom na trud koji smo uložili u promjene u zadnje dvije pandemijske godine, mogu reći da u ovoj godini nemamo izazova i da bilježimo rast od 1000%. Tako da će preostali dio godine biti opušten, a za budućnost se ne bojimo, kada se dobro postave temelji sve ide samo po inerciji – jasan je ovaj poduzetnik iz Osijeka.


Poduzetnica iz Nove Gradiške Suzana Rajić zajedno sa svojim suprugom Marinom u poduzetničkom je projektu proizvodnje i plasmana GreenArt energetskih počica, a ova godina je bila za nju izuzetno turbulentna.
Ušli smo u godinu koja je izazovna i dalje kao i 2020., 2021., a niz se nastavlja do tko zna kada…Iskreno , neznam što očekivati od nje, možda bolje ništa, ne stavljati si nikakave projekcije, zaključke, prosudbe, nego raditi i dati svoje vrijeme i ljubav za ono što voliš i uživati što više u svome poslu – jasna je ova poduzetnica iz Slavonije.


Marljiva i vrijedna Jasna Ileković, na zemlji i od zemlje gradi svoju poduzetničku priču, na više od 5,5 hektara imanja OPG, koje se prostire nedaleko od Bjelovara.
Tržište je dosta poslovno nestabilno tako da se nastojimo prilagoditi ponudom najma prostora u turističko ugostiteljske svrhe povećanjem prouzvodnje i prerade…Poslovanje u 2022. je dosta izazovno za nas kreativce, uporne i pozitivne ljude. Smatram da u svakoj lošoj situaciji treba izvući ono što je dobro i nesto naučiti: imati svoj cilj, biti pozitivan ,uporan i unijeti ljubav u sve što radimo – izrazito je snažno poručuila poduzetnica Jasna Ileković iz Bjelovara.


Iako živi u susjednoj Sloveniji i za mladog poduzetnika Gašpera Zupančiča je puno izazova pred vratima.
Gdje god da radim trebamo imati na umu da smo mi mala tržišta s obzirom na sve što se sve događalo u posljednje dvije – tri godine, da bi jednostavno i bez velikog truda izašli iz krize. Stoga se trebamo povezivati i odrediti prioritete u djelovanju i plasmanu proizvoda, te u tom pravcu svakako trebamo djelovati, ali i međusobno da se povežemo i na primjeren način da zajedno stvorimo ozračje za djelovanje na realnom tržištu. Mi imamo bliskost susjeda, ne treba se izolirati svatko za sebe nego trebamo surađivati, zajedno stvarati nove prilike i uvjete da se širimo, surađujemo, razmjenjujemo ideje, pomažemo se i razmjenjujemo iskustva na poduzetničkom planu. Tu nema nas i vas, tu trebamo biti mi – za što jednostavniji i manje bolan izlazak iz krize koju je izazvala korona, rusko – ukrajinski sukob, ali i rastuća inflacija i teško gospodarsko stanje. Iduće godine nastavljamo dalje na dobro postavljenim temeljima djelovanja u ovoj godini – najavljuje poduzetnik Gašper Zupančič iz Ljubljane.


Gotovo da nema osobe u Hrvatskoj koja nije čula za vrbničku žlahtinu s otoka Krka, kao i za jedan od najpoznatijih bradnova tog bijelog vina pod nazivom Gospoja. Brand Gospoja i u ovim kriznim godinama uporno i marljovi razvija poduzetnica Katarina Toljanić.
Korona prošle godine, a rat, inflacija i pad gospodarske aktivnosti ove godine, svakako će ostaviti i ostavlja utjecaja na poduzetnički angažman. Fleksibilnost nam je u takvim uvjetima još više porasla, iako je ona uvijek u hrvatskom turizmu, gdje smo i mi nazočni već godinama, neizostavno potreban i primjenjiv način poslovanja. No sada smo još prilagodljiviji – nema planiranja na dugoročne staze nego smo stalno u last minute modu, ova 2022 je lijepo odrađena do sada, ali su se navike naših kupaca i gostiju promijenjene. Kapaciteti se popunjavaju u last minute aranžmanima sve je izraženiji, nema toliko early bird modela – ocjenjuje poduzetnica Katarina Toljanić.