Gotovo da nema osobe u Hrvatskoj koja nije čula za vrbničku žlahtinu s otoka Krka, kao i za jedan od najpoznatijih bradnova tog bijelog vina pod nazivom Gospoja. Brand Gospoja, kojega je obitelj Toljanići iz Vrbnika proširilla unutar, ali i izvan granica Hrvatske danas je većinom oslonjen na vino, kako ističu i to od šest različitih etiketa. Tu je i konoba Gospoja, ali i istoimena pizzerija, hotel, dvije točionice, kao i dvije kušaone vina.














Sve je to stvorio poznati krčki vinar Franjo Toljanić, nakon čije je prerane smrti prije dvije godine poduzetničku priču u cijelosti nastavila supruga Katarina (koja je i prije toga bila uz svog poduzetnika i supruga), uz svojih dvanaestoro djece, koje vodi i izvodi na životni i poslovni put, izuzetno hrabro, neustrašivo i uz veliku količinu vjere i energije.
Uz udovicu Katarinu, Franjino bogato poduzetničko i turističko – gastronomsko nasljeđe nastavile su i njegove dvije sestre i jedan šogor, koje također imaju djecu uključenu u ovaj posao. Tako da je danas na ostavštini poznatog vinara iz Vrbnika uključeno čak 22 djece (različitih uzrasta) i čak tri obitelji. Sve pod brandom Gospoja kako bi to i pokojni Franjo svakako volio.


Danas sam malo lakše nego što je to bilo prije dvije godine, ali sve je još uvijek živo, još su uspomene jako puno oko nas. Ima nešto u tome da vrijeme liječi rane, da život ide dalje, a mi se ne predajemo i nećemo sigurno jer je naša vjera u Boga velika, a on nas vodi u svemu ovome i njemu dugujemo zasluge i za život kakav jeste sada i kakav je prije bio. A do nedavno je bilo – što bi tata napravio, što bi tata rekao, a sada smo oslonjeni na sebe, što ćemo mi sada i kako ćemo mi sada. Odmah smo krenuli, djeca su stasala i znaju što treba. Baka sam po drugi puta, ne samo mama, zdravlje nas služi, a i dobra volja – nema predaje – jasna je Katarina Toljanić koja ističe da je u poslu koji je ostao iza njenog života sa svojom djecom, ali i sa svojim šogoricama – dvije sestre koje su nastavile također sa svojom djecom ono što je ostalo iz Franje.
Tragedija je promijenila živote ovih obitelji, ali nikako i zaustavila u radu, aktivnostima, angažmanu i poduzetničkom djelovanju. Jer velika je baština ostala iza vinara Franje Toljanića, a u čemu im pomaže i Oliver Stašić koji je koncem 2017 godine ušao je u poslovnu priču Gospoja kao voditelj luksuznog istoimenog vinskog hotela u Vrbniku iznad poznate tamošnje plaže Zgribnice.


Naravno da ima dosta posla, zanimljivo je kako je sve to često obavljao sam upravo naš Franjo, a sada nas troje, četvoro radi to i nastoji sve odraditi bez greške. Ja sam primarno vezan uz hotel, ali ustvari sam svugdje gdje treba, posebice kada je prodaja u pitanju – kratko upoznaje sa svojim aktivnostima voditelj Oliver Stašić, dok nam se Katarina Toljanić pridružuje najavljujući da Gospoja ima pod svojim brandom i pršutanu i to pokraj vinarije u Vrbniku, najnoviji projekt ove divne poduzetničke obitelji.
Odlazak Franje Toljanića, dvije godne od kada se to dogodilo bio je vrlo iznenadan, ali i izazovan. No sve što se dogodilo – pomoglo je da se djeca u obitelji još više povežu, djeluju, rade zajednički te promišljaju na koji način sve nastaviti i prije svega držati brand na visokoj razini kvalitete.










Bilo je puno toga za rješavati jer Franjo je puno toga radio na klasičan način – usmenim dogovorom, držao se dane riječi tj. što je obećao to je i ispunio, stisnuo bi ruku za ugovoreni posao i to je jednostavno tako išlo. Mlada generacija sada je to sve formalizirala, dokumentirala, papirnato ugovorila, pa je u tome glavna razlika u odnosu na nekadašnji rad Toljanić poslovnog koncepta – uočava Oliver Stašić, ističući da sada zajedno rade u spomen na poznatog vinara.
Uz odlazak poznatog vinara, korona je bila dodatni izazov u poslovanju ove poduzetničke obitelji s otoka Krka, posebice jer nisu željeli gasiti radna mjesta, nego ih očuvati bez obzira na uvjete poslovanja. Early bird gosti su postali last minute gosti i to je također puno promijenilo poslovanje ove obitelji.


Imamo klasične goste koji nam dolaze u pred i pod sezoni – a to su gosti iz Hrvatske tj. domaći gosti i gosti iz Slovenije. To su mi cijenjeni gosti i vrlo vjerni. A u sezoni glavninu nose gosti iz Njemačke, kao i Austrije te Švicarske. Naši gosti vole mir i tišinu, pouzdanost usluge i sadržaja, kao i visoku kvalitetu, a mi to sve osiguravamo – ističe Katarina Toljanić.
Srednje ime ove obitelji svakako je da nikada ne odustaju. Ako se išta može od Katarine Toljanić naučiti onda je to da nikada ne odustaje. Ili kako ona sama kaže – što započneš – moraš i završiti!
Za sada je sve u fazi finalizacije za pršutanu, idemo u nabavku svinja koje nam trebaju za vrhunski pršut i želimo sve ispitati za ovaj dio naše poslovne aktivnosti jer je to posve nova poduzetnička priča. Vrbnički pršut sušen na buri je tradicija koja se ponovo budi uz nas i s nama, prvi Gospoja pršut pravi možete očekivati iduće godine jer treba vremena da „sazrije“ – najavljuje Katarina Toljanić, prva violina branda Gospoja.


Zašto sam Premium partner poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku?
Mi živimo i radimo prema planu kojega vidimo uvelike i u dragom Bogu. Uvijek smo imali razumijevanja za sve ljude dobre volje, a njih vidimo i u vašoj poslovnoj zajednici i zato i surađujemo s vama. Svima nama treba potpora za dolazak do ciljeva, a tu potporu vidim u zajedničkom djelovanju, povezivanju i aktivnostima koje i vi pružate. Imamo puno planova, lakše je to uz istomišljenike i osobe koje misle pozitivno, djeluju s temeljima, iskustvima i s osnovom, a to vidimo upravo u našem zajedničkom djelovanju. Kad se to izgubi – čovjek ostane sam na vjetrometini, a to nije poanta – zaključuje Katarina Toljanić.