Prije nego li su Filip, Lucija i Lovro Skračić, krenuli u svoju poslovnu avanturu na otoku Kornatu našeg istoimenog nacionalnog parka, nezaposlenost je bila njihov egzistencijalni pritisak. Svi troje – braća Lovro i Filip, te majka Lucija bili su bez posla, a žrvanj života tražio je rješenje ove nezavidne situacije. Rješenje je kako to obično biva – bilo na dohvat ruke, a pomoglo je i to što je majka Lucija od ranije imala otvoren OPG za proizvodnju maslinovog ulja i uzgoja ovaca.


Mene je poduzetništvo oduvjek privlačilo jer je dinamično, zanimljivo te se uvijek događa nešto novo. Osobno bi se jako teško navikao na neki uredski posao u kojem bi svakodnevno morao ponavljati iste radnje. Gledajući u proljeće na naše ljubičaste pašnjake ideja je došla sama od sebe. Promatrajući količinu kadulje koja samoniklo raste po otoku, vidio sam veliki potencijal koji je do tada bio potpuno neiskorišten i pomalo zaboravljen. U psihologiji uspjeha se kaže: “ako ti život da limun napravi limunadu” Tako je i počela naša priča sa kaduljom – opisuje početak avanture Filip Skračić (35) direktor tvrtke Salvia s otoka Kornata, koja je danas primarno bavi proizvodnjom eteričnog ulja, hidrolata i čaja od kadulje te eteričnog ulja i hidrolata od smilja. Sjedište i proizvodnja tvrtke nalazi se u srcu Nacionalnog parka Kornati gdje u harmoniji s prirodom ova vrijedna tročlana obitelj spravlja vrhunske proizvode najviše kvalitete.


A sve je krenuo apsolutno od nule – uz neke minimalne poticaje za samozapošljavanje kupljen je prvi stroj za destilaciju i krenulo se prvo destilirati sveprisutnu samoniklu kadulju. Ozračje za poslovnu avanturu ovog tipa bilo je više nego stimulativno. Jer nema bolje proizvodnje prirodne kozmetike, čajeva i pripravaka od života i rada u samoj prirodi.
Odabrali smo Nacionalni park Kornate jednostavno zato jer se većina našeg posjeda (djedovine) nalazi upravo u NP Kornati, a na tom udaljenom otočju u čistoj i netaknutoj prirodi samoniklo raste jedna od naljekovitijh biljaka na Zemlji – pojašnjava Filip Skračić raspored aktivnosti u proizvodnji.


Ističe i da kada je vrijeme berbe kadulje ili smilja kako su obično „u punom sastavu“ na Kornatima.
U berbi nam ponekad pomažu i turisti koji se nađu u blizini jer je svima to jako zanimljiv proces. Iako u malim tvrtkama uglavnom morate biti spremni da obavljate gotovo sve poslove ja sam uglavnom zadužen za proizvodnju tj. destilaciju i nabavu raznih strojeva, alata i ambalaže te optimizaciju općeg poslovanja. Brat Lovro završio je geografski fakultet, ali kao profesor geografije nije imao posla. Prije tri godine je preuzeo OPG od mame te je sada samostalno krenuo u razvoj svojih novih proizvoda. Tako da svatko ima svoje područje rada iako smo svi upućeni u sve poslove/projekte koji se događaju. Mama je sada već u mirovini ali se i dalje javlja na telefon kako bi primila narudžbe i dala pokoji savijet kupcima – pojašnjava direktor tvrtke Salvia.


Salvia danas ima samo pet proizvoda, ali svih pet je kako rado ističu – vrhunskih. Kadulja im je osnova svega jer je mnogi s razlogom zovu kraljicom ljekovitog bilja. Ima vrlo široki spektar djelovanja što se najbolje može vidjeti po mogućoj primjeni našeg hidrolata ljekovite kadulje. Tako se hidrolat ljekovite kadulje pokazao jako djelotvoran kod mnogih kožnih bolesti poput herpesa zostera, ekcema, akni i raznih drugih upalnih stanja kože. Naravno tu ne smijemo zaboraviti upotrebu hidrolata kadulje za njegu usne šupljine (upale desni, afte i sl.) kao i kod upale grla koju hidrolat za čas riješi. Hidrolati se mogu upotebljavati i kao tonici za lice ili kao njegu poslje brijanja. Kadulja je i dobar hormonski regulator pa se korisiti i u tu svrhu ili u obliku čaja ili hidrolata.
Hidrolat smilja se koristi kod osjetljive i zrele kože. Pomaže u redukciji bora, modrica i ožiljaka. Eterična ulja možemo koristiti za inhalacije, masaže (u tom slučaju se mješaju sa drugim baznim uljima) ili mirisno oplemenjavanje i dezinfekciju prostora putem aroma lampi i difuzera.


Što se tiče količina – tu uvijek pokušavamo pratiti tržište kako ne bi stvarali prevelike ili premale zalihe tako da svake godine pokušavamo prodati onoliko koliko smo sirovine pronašli na otoku i uspjeli to preraditi u proizvode. Namjena naših proizvoda je vrlo široka od industrijskih, kozmetičkih, zdravstvenih do prehranbenih. Proizvodi Salvije su: Eterično ulje ljekovite kadulje i smilja, Hidrolat ljekovite kadulje i smilja, te čaj ljekovite kadulje. Tu je naravno i OPG Lovro Skračić koji ima četiri proizvoda ovisno od godine do godine odnosno da li nas je pogodila jaka suša ili nije. Proizvodi OPG-a su macerat smilja, maslinovo ulje, tinktura maslinovog lista i čaj masline – ističe brat Filip i proizvodni dijapazon za brata Lovru, a naglašavajući kako svoje proizvode prodaju u ljekarnama, specijaliziranim trgovinama i preko web stranice, te nadaju se slično i prije pandemije, sada i na sajmovima.


Život na Kornatskom arhipelagu može biti lijep i zanimljiv pogotovo u ljetnom periodu, ali je također i jako zahtjevan jer nema trgovina, nema brodske linije prijevoza, nema vodovoda, nema struje ili fiksnog telefona, radijskog i televizijskog signala, a često niti signala za mobitel….Za sve te pogodnosti civilizacije se moramo sami pobrinuti ukoliko želimo nešto od toga koristiti. Tako se na Kornate uvijek ide punim brodom sa svim potrepštinama koje će nam trebati u periodu koje planiramo ostati. Mi smo od malih nogu dolazili na Kornate tako da nam je to normalno okruženje u kojemu se dobro snalazimo, a ponekad i uživamo, ali moramo reći da ti uvjeti nisu za svakoga – upozoravaju s razlogom Skračići, puni ideja i entuzijazma za svoje poslovne aktivnosti. Naime, na početku su htjeli samo proizvoditi ulje od kadulje i prodavati ga na veliko, ali kako cijena ulja nije odgovarala trudu koji se za njega morao uložiti jer se ipak radi o samoniklom rastu te ručnom branju po krškom terenu zaključili su da nešto moraju mijenjati.


A to je uvođenje jedinog način da se od toga može živjeti kroz izgradnju vlastitiog branda te finalnog proizvoda koji bi po mogućnosti plasirali izravno krajnjem kupcu tj. korisniku. Tako smo se bacili na istraživanje i učenje o svim mogućnostima biljaka te odabrali proizvode s kojima ćemo krenuti prvo. Jer raditi i privređivati u Kornatima je u svakom slučaju posebno iskustvo za koje se vjerojatno ne bi odlučili da nemamo tamošnje korjene te da nismo odmalena osjetili kornatski život. Kako su vremena postala sve zahtjevnija možda će se u budućnosti trebati donijeti i neke druge odluke to se nikad ne zna – predviđaju Skračić svjetsni ljepote i izazova u životu kojega su odabrali.
Danas su Salvia proizvodi široko traženi i prijeko potrebni jer se uviđa važnost domaće i autentične proizvodnje i kontakta s prirodom. Jer u mnogočemu ovi proizvodi nose ne samo oznaku izvornosti i prirodnosti, nego i vrhunske kvalitete.


Uvijek smo težili da naši proizvodi u svemu budu što savršeniji. Od same sirovine koja ne može biti bolja (samonikli rast na udaljenom otoku koji je zaštićen jer cijeli arhipelag spada u Nacionalni park) pa do brzine i kvalitete prerade do pakiranja po najvišim standardima te do odabira najkvalitetnije ambalaže koja će maksimalno čuvati kakvuću proizvoda. Mislim da smo time zaokružili sve uvijete koji su bili potrebni da bi se dobili proizvodi sa maksimalnim terapeutskim potencijalom. Jer Kornati su dosta udaljeni od kopna, tako da su samim tim zaštićeniji od ljudske destrukcije. Nacionalni park Kornati se brine o čistoći i održivom gospodarenju arhipelaga. Naši pašnjaci i maslenici su pod eko-nadzorom tako da se konstantno prate bilo kakve promjene. Ono što se nedavno dogodilo je pojava čagljeva na Kornatima koji mogu poremetiti trenutni eko sustav i to je najveći problem koji nas brine na tom području – argumentira Filip Skračić zbog čega su s pravom njihovi Salvia proizvodi u samom vrhu po kvaliteti.


Proizvodi se pakiraju u najkvalitetniju, certificiranu staklenu ambalažu. Zadovoljavaju visoke ekološke standarde i osiguravaju maksimalnu zaštićenost i trajnost proizvoda. Koristi se certificirana staklena ambalaža kako bi se izbjegla moguća kontaminacija proizvoda koja se može dogoditi kod korištenja plastične PET ambalaže. Na taj način čuva se kvaliteta i trajnost proizvoda.
Salvia posjeduje potrebne certifikate o zdravstvenoj ispravnosti te markicu Hrvatskog otočnog proizvoda. Kozmetički proizvodi prošli su čitav niz rigoroznih testova te su upisani u Europski portal kozmetičkih proizvoda (CPNP).
Proizvode tvrtke Salvia možete naručiti OVDJE.















